سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد به کارهای مباح عمل شود، همان گونه که دوست دارد به واجباتش عمل کنند .خداوند، مرا با دین راحت و آسان برانگیخت : دین ابراهیم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

جنبش نرم افزاری در کلام رهبری

1.علی(ع) می‏فرمایند:علم آموزی خوبست اما نه به صورت پذیرش بی‏قید و شرط بلکه به صورت پذیرش تحلیلی

2.تولید علم فقط انتقال علم نیست نوآوری علمی در درجه اول اهمیت است.

3.علوم صنعتی و فنی،علوم انسانی اعم از اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و مسائل گوناگون برای اداره یک جامعه و یک کشور به نوآوری و نواندیشی علمی یعنی اجتهاد احتیاج دارد.

4.آن وقتی که علم با هدایت ایمان،عواطف صحیح و معرفت روشن بینانه و آگاهانه همراه باشد معجزه‏های بزرگی می‏کند و کشور ما می‏تواند در انتظار این معجزه‏ها بماند.

5.اهمیت دادن به علوم پایه،به علوم منحصر،به پژوهش،به آوردن بستر مناسب برای رشد علمی و فکری به مخلوط نکردن بهره‏مندی از دانش دیگران با بهره‏مندی از همه فرآورده های فرهنگی

 6.همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود،ما باید به ترجمه و فراگیری اندوخته‏های دیگران اکتفا نکنیم.

7.از روزی که پرتو علم جدید در این کشور افتاد نخبگان آن روز کشور به فکر ترجمه افتادند نه فقط ترجمه آثار علمی،بلکه حتی فکر و اندیشه ی ترجمه ای همه چیز به صورت ترجمه آنچه دیگران انجام دادند و خود را در چاچوب قالبهای آنها در آوردن...نه فقط گفتند علم را از آنها بگیریم بلکه معتقد بودند باید فرهنگ و اخلاق و تفکرات و عقاید سیاسی و اجتماعی را هم از آنها بگیریم.

8.گرفتن علم از دیگران با گرفتن فرهنگ از دیگران اشتباه نشود.

9.ما ملت ایران دانش و علوم پیشرفته را از هر نقطه دنیا فرا می گیریم.اما بدون تقلید از فرهنگ بیگانه و با تکیه بر تاریخ پر افتخاره فرهنگ غنی، و استعدادهای خاص ایرانی خود.

تعریف جنبش نرم افزاری:

جنبش نرم افزاری یا نهضت تولید علم عبارتست از تلاش همگانی و انقلابی دستگاه علم و دانش کشور در پرتو هدایت ایمان به منظور درنوردیدن نورهای علم و اندیشه در تمامی عرصه‏های تولید علم مورد نیاز برای اداره تمامی شئون حکومت و جامعه و جایگزین کردن فرهنگ نواندیشی به جای فرهنگ ترجمه‏ای.

م.م.ب

 



نویسنده: محمد بهاری خیرجوی | پنج شنبه 86 آذر 22 ساعت 12:24 صبح |